torsdag 12 oktober 2017

Hett i hyllan #113


Idag är jag sen med allt känns det som. När jag tittade ut på morgonen och såg hur grått och regnigt det var, ville jag bara lägga mig igen men motstod den impulsen. Men efter det har allt gått i ultrarapid så det är inte mycket som blivit gjort. Men nu måste jag rycka upp mig lite och sätta fart, alltså är det dags att bekänna mina synder i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------

Idag plockade jag fram ännu ett av mina loppisfynd



Strindbergs stjärna av Jan Wallentin (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
" Ett kors. En stjärna.
Åtskilda i hundra år, gömda i var sitt mörker. Tillsammans utgör de en nyckel till världens bäst bevarade hemlighet.
Nu har de kommit fram i ljuset igen. Jakten har börjat.
En jakt där historikern Don Titelman är både jägare och byte, utan att riktigt förstå varför. Men han anar att i fel händer är kors och stjärna en katastrof."


Den här hittade jag på loppis år 2013 och tyckte den lät spännande, men när jag sen märkte att den bara blev liggande så läste jag lite recensioner och de lät inte bra. Det fick mig faktiskt att tappa sugen lite och just nu är jag inte det minsta sugen på att läsa den här boken. Jag tror faktiskt att den här åker direkt ner i utrensningslådan.


7 kommentarer:

  1. Du kan nog lägga den i utrensningslådan, det var ibland det sämsta jag läst.

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnade på den för flera år sedan, det lät som en bok jag borde älska. Men den var inte alls bra tyvärr så du kan lägga den i utrensningslådan.

    SvaraRadera
  3. Usch då, det låter ju inte lockande. Jag har också köpt boken på loppis och har den oläst i hyllan...

    SvaraRadera
  4. Jag har hört ungefär samma sak som Mia säger...

    SvaraRadera
  5. Hu. Den där står oläst hos mig också, men jag har bara hört negativt om den...

    SvaraRadera
  6. låter inte bra. härligt att åtminstone kunna rensa ut en bok

    SvaraRadera
  7. Nej, den låter verkligen inte bra. Skönt att veta när böcker inte passar en i slutänden.

    SvaraRadera