måndag 30 oktober 2017

Sammanfattning vecka 43

Dags att sammanfatta vecka 43. När det gäller läsning gick veckan lite si och så, jag läste inte riktigt så mycket som jag hade önskat men det berodde nog mycket på att jag behövde göra en massa annat och hade då tankarna på annat håll och hade svårt att koncentrera mig. Recensionsskrivandet gick uruselt, jag hade helt enkelt ingen inspiration och trots att jag har en hög med böcker som det ska skrivas om så fick jag ingenting gjort.
Jag hoppas nu att vecka 44 går bättre och det borde den göra. Jag har lite  administrativt privat att göra i början på veckan men sen borde jag kunna slappna av tillräckligt för att kunna koncentrera mig mer på läsningen. Tyvärr är jag osäker på hur det blir med bloggandet. Bredbandet håller på att kopplas in så det kan dyka upp småproblem med nätkontakten i början. Man kan ju hoppas på att allt fungerar klockrent ända från början, men min erfarenhet säger mig att det händer sällan. Så småningom bör det i alla fall resultera i en stabilare nätkoppling än vad vi haft hittills.

Under vecka 43 har jag i alla fall hunnit med det här

Jag läste ut tre böcker

Krigets vindar över Cavendon Hall av Barbara Taylor Bradford (recension den här veckan)
En röd hjältinnas död av Qiu Xiaolong (recension den här veckan)
Jägaren av Kamilla Oresvärd (recension den här veckan)

Jag skrev bara om en bok

Sthlm Grotesque - Hanna Lindberg


Det dök upp ganska många böcker den här veckan så nu är läsahögen lika stor som förut igen. Det betyder att det får lov att gå undan med läsandet nu.

De sju systrarna av Lucinda Riley
Mot den glittrande sjön vid världens ände av Eowyn Ivey
När äventyret väntar av Sofia Fritzson
De hängda hundarna av Jens Henrik Jensen
Nattviol av Niklas Leavy

Nu är det bara att hålla tummarna att vecka 44 fungerar bättre för mig än vad förra veckan gjorde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar