måndag 16 oktober 2017

Tematrio - New York

Just nu fryser jag nånting fruktansvärt trots att jag klätt på mig ordentligt. Alltså är det snart dags för en stor mugg med varm te. Det är tur att vi bytte i helgen till vintertäcke och tjockare lakan plus att jag har min extrapläd så slipper jag i alla fall frysa när jag väl lägger mig.

Nu är det i alla fall dags för Lyrans Tematrio och hon uppmanar

Berätta om tre romaner, filmer, TV-serier som utspelar sig i New York!

-----------------

Jag märkte direkt att det fanns ganska få böcker bland mina lästa som utspelar sig i New York. Men jag fick ihop tre även om jag fick gå tillbaka i tid lite. Jag ville inte ta Det växte ett träd i Brooklyn som inspirerat Lyran till det här temat

Här kommer min trio (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)







1. Dödens klackar av Rebecca Chance











2. När jorden rämnar av Reggie Nadelson













3. New Yorks gudar av Lyndsay Faye












9 kommentarer:

  1. Den sista har jag i bokhyllan i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Reggie Nadelson har jag läst flera titlar av men nu glömde jag henne

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av dem, men har i alla fall hört talas om Nadelson :) Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  4. Dödens klackar, vilken titel. Antar att den inte handlar om problemen med idiotiskt designade skor..?

    SvaraRadera
  5. New Yorks gudar har jag stående bland mina olästa böcker.

    SvaraRadera