tisdag 17 oktober 2017

Veckans topplista: Svenska samtida romaner

Dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas Deckarhörna. Den här gången är temat svenska samtida romaner och det var relativt lätt att få ihop fem böcker inom den kategorin. Det blev det fem som jag läst i år. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning.





1. Brevbärarens sista möte av Dan Fränkel














2. Ingen alls av Lotta Thell












3. Makaber av Jim Friberg












4. Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl













5. Tjockdrottningen av Moa Herngren






15 kommentarer:

  1. Någonstans brister himlen har jag funderat på att läsa!

    SvaraRadera
  2. inte kommit till skott än att läsa någon av dessa.

    SvaraRadera
  3. oj då, jag glömde Erika Olofsson Liljedahl som jag tyckte så mycket om! Tjockdrottningen har jag också med

    SvaraRadera
  4. Tjockdrottningen vill jag hemskt gärna läsa! :)

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  6. Tjockdrottningen har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  7. Någonstans brister himlen lockar mig lite :)

    SvaraRadera
  8. Någonstans brister himlen vill jag läsa.

    SvaraRadera
  9. Jar inte läst någon av dina böcker. Makaber och Tjockisdrottningen är jag jättenyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Tjockisdrottningen har jag hört talas om och den känns lite spännande. Dina andra är jag helt obekant med!

    SvaraRadera
  11. Tack för tips! Tjockdrottningen har jag läst, den var intressant. Någonstans brister himlen har jag tänkt läsa länge nu.

    SvaraRadera
  12. Inga av dina har jag läst men Tjockdrottningen har jag på att läsa-listan. Tack för tips:).

    SvaraRadera
  13. Tjockdrottningen ligger högt upp på läsalistan, men de andra har jag inte hört talas om. Tack för tipsen!

    SvaraRadera