söndag 1 oktober 2017

Veckoplanering vecka 40

Eftersom det är söndag så är det dags att planera läsandet för kommande vecka. Jag har en rätt så rejäl hög med böcker att välja bland, problemet är väl snarare att få till en bra blandning så jag inte tröttnar. Men planeringen är ju inte huggen i sten så ifall jag helt plötsligt inte känner för en bok så kan jag ta något annat istället.

Maken ska gå ner till 80% arbetstid och det betyder att han kommer att jobba 4 dagar i veckan. Kommande vecka är troligtvis starten för arbetstidsförkortningen så det här blir nytt för både honom och mig. Han får en lite längre helg och jag får lite mindre med egentid (lästid) i veckorna. Det här betyder också att jag kanske får justera mina planeringar lite, men den här första tänkte jag göra precis som vanligt så får vi se hur det funkar.

Det jag tänkt läsa är






Smugglaren av Jan-Erik Fjell












Doften av falska påvar och nybakade wienerbröd av Lena Nordenjack











De förjagade av Mikael Strömberg












Krigets vindar över Cavendon Hall av Barbara Bradford Taylor











Vad har du tänkt dig att läsa under den kommande veckan?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar