lördag 9 december 2017

Månadssammanfattning November 2017



Månadssammanfattning - November 2017

Antal lästa böcker:12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4714
Inbundet: 7
Kartonnage: 0
Danskt band: 1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 0
Fått: 10
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2017: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 2
Månadens bästa bok:  Ondskans innersta väsen  av Luca D'Andrea

Böckerna jag läst i november är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Lästa böcker för varje månad det här året finns under fliken Läst 2017



Synd - Robert Warholm (244 sid, inbunden)
De sju systrarna - Lucinda Riley (539 sid, inbunden)
Dödlig kod - Mark Greaney (607 sid, inbunden)
När äventyret väntar - Sofia Fritzson (268 sid, pocket)
De hängda hundarna - Jens Henrik Jensen (451 sid, inbunden)
Mot den glittrande snön vid världens ände - Eowyn Ivey(446 sid, inbunden)
KUM - Henrik Tord (457 sid, pocket)
Sjusiffrigt - Anna Karolina (384 sid, danskt band)
Den ädla konsten att vara elak - Dag Öhrlund & Lars Thunell (247 sid, inbunden)
Ondskans innersta väsen - Luca D'Andrea (396 sid, inbunden)
Purebred: Herrefolket - Lisa Hågensen (290 sid, häftad)
Fjärran länder, fjärran hav - Joan Dial (385 sid, pocket)


Jag är ganska nöjd med november. Läslusten höll i sig och det har nog en hel del att göra med att jag haft turen att få läsa väldigt bra böcker. Recensionsskrivandet däremot gick inte riktigt lika bra utan jag höll på att halka efter. Lusten bara försvinner emellanåt och då är det lika bra att göra något annat och inte försöka tvinga sig att skriva, för blir det ett tvång så är det inte längre roligt. Hela månaden har faktiskt gått åt till att läsa rec.ex vilket också betyder att jag inte hunnit läsa speciellt många hyllvärmare så det är nånting jag verkligen får försöka att ta igen vid tillfälle. Men i det stora hela så gick månaden ändå ganska bra.

December har gått igång helt OK, läslusten håller i sig och jag försöker nu komma ikapp med recensionsskrivandet också. Nu är ju december en månad då man ska göra en hel masa annat men jag tror och hoppas att jag hinner läsa en hel del också om inte annat så under julhelgerna.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar