onsdag 20 december 2017

Top Ten Tuesday - Önskelista

Jag har inte deltagit i Top Ten Tuesday (som anordnas av The Broke and the Bookish) på evigheter, men när nu temat där fungerar så perfekt med Veckans Topplista så kan jag inte låta bli, även om det inte längre är tisdag. Igår hann jag bara inte, jag hade så mycket annat som skulle hinnas med så då får det här inlägget komma på onsdagen istället. Temat är 10 böcker som man önskar att jultomten ska komma med.

Top Ten Books I Hope Santa Brings

-----------------

Som jag redan sagt tidigare så vill jag inte ha några böcker till julklapp i år, jag har alldeles för många olästa redan i bokhyllorna och måste nog minska antalet lite innan jag skaffar fler. Men hur många olästa böcker man än har så vill man ändå ha fler böcker så för tillfället är det här några av de jag skulle vilja läsa.

1. Bida sin tid av Maria Dueñas
2. Den eviga elden av Ken Follett
3. Flätan av Laetitia Colombani
4. Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
5. Ravenspur av Conn Iggulden
6. Begravd jätte av Kazuo Ishiguro
7. Ett litet liv av Hanya Yanagihara
8. Den underjordiska järnvägen av Colson Whitehead
9. Annabelle av Lina Bengtsdotter
10. Belgravia av Julian Fellows



3 kommentarer:

  1. Begravd jätte hade jag också gärna hittat under granen :)

    SvaraRadera
  2. Annabelle önskar jag mig också. Alla verkar ju gilla den.

    SvaraRadera
  3. Många böcker på din lista som jag också vill läsa. Flätan, Bida sin tid Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden. Annabelle har jag läst och tyckte väldigt mycket om. Den underjordiska järnvägen tyckte jag om på grund av ämnet som aldrig får glömmas bort. Däremot tyckte jag att Vägen hem av Yaa Gyasi på ungefär samma tema var långt bättre. Du kanske också har läst den?

    SvaraRadera