måndag 12 mars 2018

Sammanfattning/Utvärdering vecka 10

Vecka 10 var en sån där "Nja"-vecka, då det varken gick superbra eller superdåligt utan lite sådär mittemellan. Jag hade egentligen inte så mycket annat att göra men läsningen gick lite segt, trots att läslusten fanns där. Att jag ändå fick lite läst berodde nog på att jag i början på veckan valde att läsa en kort bok och en novell och avslutade veckan med en lättläst bok som jag hört mycket positivt om. Det föll bort några läsdagar av olika orsaker och det får direkt en inverkan på min läsning. Sen var jag också tvungen att byta bok och då hade jag hunnit sega mig igenom ett antal sidor i boken jag inte fortsatte med så där blev det en del bortkastad tid.  Läsningen gick alltså sådär, men recensionsskrivandet var jag däremot riktigt nöjd med, jag håller fortfarande farten riktigt bra och har inte hamnat efter ännu.

Under vecka 10

Läste jag 2 böcker och 1 novell




Is av Jakob Mjöbring (är redan recenserad, se längre ner)
Charader av Amanda Tartt (är redan recenserad, se längre ner)
Bortom varje rimligt tvivel av Malin Persson Giolito (recension den här veckan)





Jag skrev 4 recensioner

Snö - Jakob Mjöbring
Hjärtat fullt utav dig - Aliya Dahlgren 
Is - Jakob Mjöbring 
Charader - Amanda Tartt

Det dök upp 2 rec.ex i brevlådan

Hotelldirektören av Rose Tillberg Mattsson
Gården vid Fårö strand av Ronnie G. Lundin

Bokrean är ju i full gång och vi åkte in en gång till för att shoppa loss, vilket för min del resulterade i 6 böcker

Topp Dogg av Jens Lapidus
Tannie Marias recept på kärlek och mord av Sally Andrew
Två systrar av Åsne Seierstad
Skuggans lag av Simon Häggström
Lykttändaren av Pontus Ljunghill
Höstvind och djupa vatten av H.-K. Rönnblom

Maken köpte några till och även om jag eventuellt kommer att läsa några av dem också så räknar jag inte med dem bland mina inköp

Vecka 11 gör maken en "normal" vecka men jag har lite annat att göra också men jag hoppas ändå att jag ska hinna med en hel del läsning.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar