torsdag 24 maj 2018

Helgfrågan vecka 21


Det blev e favoritmiddag idag med salamisallad och makens supergoda vitlöksdressing, frasig baguette och ett glas rosévin. Därefter lite kvällsvila i soffan medan vi tittade på Arga snickaren och sen Tunnelbanan. Och eftersom det är torsdag idag är det nu dags för Mias Helgfråga som lyder

Vilken författare skulle du vilja intervjua och vad skulle du fråga?
Vilken är din favoritglass?
--------------------

Den här gången är det två frågor som inte riktigt fungerar för mig men jag försöker i alla fall.

Intervjuer är ingenting för mig egentligen men jag skulle vilja fråga Mark Greaney hur han lyckas pricka exakt rätt i sina böcker när det gäller aktuella världshändelser och det ibland innan något har hänt, dvs förutspå att nånting kommer att hända.

Jag tycker om glass men äter det inte alltför ofta. Många glassorter är också alldeles för söta för min smak eller innehåller för mycket choklad och det funkar inte för mig. Glassen som senast tog mig med storm var en strut med riktig italiensk glass som vi åt förra sommaren när vi var inne i Uppsala. Då var det en kula romrussin och en kula pistage, men maken, som hade två andra smaker (som jag inte kommer ihåg vilka det var) var lika god. Lidl har också byttor med italiensk glass, som är jättegod, om man vill ha glass hemma. 
Men ibland äter jag bara en vanlig Top Hat för den är inte för söt och sliskig.


15 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hans böcker är väldigt intressanta!

      Radera
  2. Mark Greaney har jag inte läst något av, men det låter intressant.

    SvaraRadera
  3. Åh, det låter nästan lite läskigt. Synsk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite läskigt att läsa hans böcker ibland, händelserna i dem sammanfaller ibland lite väl bra med verkligheten

      Radera
  4. Italiensk glass är ju så gott! Också. Jag är galen i glass :)

    SvaraRadera
  5. känner inte till Mark Greaney. glass är inte någon favorit hos mig heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är glass gott ibland, men i lagom mängder.

      Radera
  6. jag har inte läst Mark Greaney, men om han kan se vartåt världen är på väg låter det spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans böcker är på det sättet väldigt spännade.

      Radera
  7. Mark Greaney är rätt okänd för mig. Han låter intressant dock. Italiensk glass är mycket god.

    SvaraRadera
  8. Mark Greaney känner jag inte till, men nu blev jag ju nyfiken.

    SvaraRadera
  9. Känner nog inte till Mark Greaney tyvärr. Jag ogillar också söta glassar typ Magnum.

    SvaraRadera