torsdag 3 maj 2018

Hett i hyllan #142


Torsdagen börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------------

Ett av mina loppisfynd igen

Monikas Hett i hyllan: Vikten av vatten av Anita Shreve
Vikten av vatten av Anita Shreve (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Jean Nichols ska göra ett reportage om det mytomspunna dubbelmordet som ägde rum på ön Smuttynose för mer än hundra år sedan. Hon seglar dit tillsammans med sin man, sin svåger och dennes nya flickvän. Båten hinner knappt lämna hamn förrän det är uppenbart att de två paren har allvarliga relationsproblem - svartsjuka och konflikter blir till en återspegling av det våldsamma dramat på Smuttynose."










Den här boken köpte jag på loppis år 2014 och jag gjorde nog ett väldigt bra köp då, boken ser ny och helt oläst ut. Å andra sidan så har ju inte jag heller läst den, än i alla fall. Jag gillar Anita Shreves böcker så jag undrar hur det kommer sig att jag ännu inte läst den. Kanske beror det på att den hamnat i bakersta ledet i pocketbokhyllan (nackdelen med dubbla led i bokhyllan, det är lätt att glömma bort de bakersta böckerna). Den här flyttar nu så att jag har den ordentligt inom synhåll, så jag kan plocka fram den när det är dags för nästa byte av sovrumsbok.






4 kommentarer:

  1. Den har jag inte hört talas om, jag har läst en bok av författaren.

    SvaraRadera
  2. Tycker jag känner igen författaren och när jag kollar så visar det sig att jag faktiskt har läst en bok av henne. Den var dock inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
  3. En bok jag inte hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  4. Tror jag har sett filmen. Jag gillar inte riktigt den här författaren men alla har vi olika smak. Hoppas att hon passar dig.

    SvaraRadera