tisdag 15 maj 2018

Läsplats ute

Idag har vi gjort i ordning min läsplats ute på altanen på framsidan. Tyvärr kan jag inte sitta på altanen på baksidan för där finns inte tillräckligt med skugga plus att solen ligger på där en stor del av dagen. Alltså är min läsplats på altanen på framsidan som är perfekt på många sätt. Jag kan sitta i skugga så jag inte bränner mig. Jag har kattgården precis framför mig så pojkarna och jag har sällskap av varandra. Det är inte långt till köket där jag kan hämta sånt jag behöver, t ex te, kakor, en ny bok osv osv. Och så fläktar det också lite på framsidan vilket är jätteskönt när det är varmt.




2 kommentarer:

  1. härligt! Vi har haft +30°C i skuggan, så man får välja sin plats med omsorg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför jag sitter på altanen på framsidan - där har jag tak över huvudet och ordentligt med skugga hela förmiddagen.

      Radera