onsdag 2 maj 2018

Månadens bästa bok April



Dags att välja Månadens bästa bok i Mias utmaning och den här gången blev det riktigt, riktigt svårt. Jag har läst många böcker under april och många av dem var väldigt bra så att välja en enda känns nästan omöjligt. Faktiskt så omöjligt att jag fick ta en paus och fundera igenom böckerna en och en för att komma fram till vilken jag skulle välja, det fanns så många som jag tyckte hade förtjänat att bli Månadens bästa bok. Men när det nu måste bli en enda så fick det bli



Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Den här boken valde jag för att jag tycker väldigt mycket om böcker där det finns en verklig bakgrund till en fiktiv berättelse och för att det är en berättelse man blir berörd av.







5 kommentarer:

  1. Men den är fruktansvärt skrämmande.

    SvaraRadera
  2. skrämmande böcker vågar jag inte läsa.

    SvaraRadera
  3. Den boken har jag sett ofta den senaste tiden.

    SvaraRadera
  4. Sådant brukar jag också tycka om, när det finns en verklig bakgrund. Men tror inte den här är något för mig.

    SvaraRadera