tisdag 15 maj 2018

Veckans topplista vecka 20: Norge


Tisdagen på bloggen börjar med Veckans Topplista, som anordnas av Johannas deckarhörna där temat den här veckan är

Norge (Norges nationaldag 17/5)

----------------------

Jag märkte nu att jag inte läst böcker av speciellt många norska författare men som tur är så lyckades jag skramla ihop de fem som behövdes. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.

1. Den siste pilgrimen av Gard Steen


2. En av oss av Åsne Seierstad

3. En modern familj av Helga Flatland



4. Hämnaren av Jan-Erik Fjell


5. Täcknamn: Hilde av Kjell Ola Dahl

12 kommentarer:

  1. Ett par av författarna har jag med i min topplista. Täcknamn: Hilde blev jag nyfiken på att läsa när jag såg omslaget, kanske hinner jag läsa den, men just nu är boktraven litet väl hög igen ;) Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Några av dessa har jag läst.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst någon av böckern, men bra att få tips på nyare norska böcker än de i. In ,ista. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dina, men flera av dem är sådana jag vill läsa.

    SvaraRadera
  5. Inte läst någon av dessa, nyfiken på flera, särskilt Täcknamn Hilde.

    SvaraRadera
  6. Täcknamn: Hilde tyckte ju jag riktigt bra om. Tack för tipsen ang. de övriga. :)

    SvaraRadera
  7. Åsne Seierstad har jag läst någon bok av, men inte denna.

    SvaraRadera
  8. Har läst något av alla utom Flatland. En av oss träffade mig starkt, grät när jag läste den.

    SvaraRadera
  9. har bara läst Flatland. köar för Dahl och Seierstad står på min läslista

    SvaraRadera
  10. En av oss vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  11. De fyra första vill jag läsa.

    SvaraRadera