måndag 4 november 2013

Månadssammanfattning oktober 2013

Månadssammanfattning oktober 2013

Antal lästa böcker: 14
Antal sidor: 5055
Inbundna: 5
Pocket: 7
Danskt band: 2
Rec.ex: 6
Köpt: 3

De lästa böckerna är

Little Bee - Chris Cleave
Jungfrustenen - Michael Mortimer
Hungrig - Crystal Renn och Marjorie Ingall
Svart stig - Åsa Larsson
Drama - Sylvia Day
Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
Snöbarnet - Eowyn Ivey
Tunisian girl - Lina ben Mhenni
Det händer när du vilar - Tomas Sjödin
När jorden rämnar - Reggie Nadelson
Sköldpaddans långsamma vals - Katherine Pancol
Trasdockorna - Mats Ahlstedt
Korståg - Robyn Young
Eldnatt - Yrsa Sigurdardottir

Oktober gick ganska bra, tyckte jag, och även i oktober kändes det som att jag fick till en bra blandning. Och jag lyckades hålla mig i oktober också - jag köpte ganska få böcker. Istället börjar lästa-kartongen svälla över, så nu måste jag göra mig av med lite sånt som jag läst.
Månadens favorit var definitivt Jungfrustenen av Michael Mortimer så den åker direkt in på Årets favoriter 2013-listan.


2 kommentarer: