onsdag 5 februari 2014

Kommer aldrig mer igen

Titel: Kommer aldrig mer igen
Författare: Hans Koppel
Format: pocket
Antal sidor: 256
Förlag: Pocketförlaget

"Mike Zetterberg bor med sin hustru Ylva och deras dotter i en villa strax utanför Helsingborg. En fredagskväll kommer inte Ylva hem som väntat efter jobbet. Först tänker Mike att hon tar ett glas vin med sina jobbarkompisar men när hon fortfarande inte kommit hem nästa morgonblir Mikw förbannad. Hela dagen går utan ett ljud från Ylva och så småningom inser Mike att någonting måste ha hänt henne. När han till slut anmäler sin hustru försvunnen riktas misstankarna snart mot honom själv. Vad ingen vet är att Ylva fortfarande är i livet, och att hon befinner sig bara ett stenkast från sitt hem."


-------------------------------------

Hans Koppel är pseudonym för barnboksförfattaren Peter Lidbeck och det är första gången jag läser en bok av honom.
Kommer aldrig mer igen är en psykologisk thriller och jag tyckte nog att den var helt OK även om den inte precis var jättespännande.
Själva berättelsen är ganska förutsägbar när man väl kommit in i handlingen och man kan lätt gissa sig till vad som kommer att hända. Men det har sin tjusning också, ibland vill man ha någonting okomplicerat att vila ögonen på.
Och jag kan gott och väl tänka mig att läsa fler böcker av Hans Koppel när jag behöver nånting lättläst och okomplicerat.

Kommer aldrig mer igen finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON
Ginza




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar