onsdag 12 mars 2014

Omslagsonsdag #35 - Orange

På onsdagar går bokbloggare igenom omslag och deltar i Bokpotatens Omslagsonsdag, så även jag. Den här veckan är temat orange och det är en av de färger som jag har väldigt, väldigt svårt för av någon anledning.

Jag är medveten om att jag ofta undviker orange i omslag och ibland inte ens läser på baksidan vad boken handlar om ifall omslaget är alltför orange. Men jag hittade, märkligt nog, en del omslag bland mina lästa böcker där den färgen finns. Här kommer några

 

 

 

 

Jag gillar Gigolomordet. Vilken gillar du?





11 kommentarer:

  1. Utrensning är jättesnyggt!!

    SvaraRadera
  2. Alla omslag är fina, men jag gillar Orkanen lite extra mycket. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt lärt mig att gilla orange igen, efter det mycket traumatiska 70-talet :) I skuggan av Sitare gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag har fortfarande inte kommit över mina trauman från den tiden.

      Radera
  4. Den "Molnfri bombnatt" jag läste såg inte alls ut som din!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar orange men idag hade jag svårt att hitta fina omslag i den färgen. Orkanen är snyggt:).

    SvaraRadera
  6. Det finns ju hur många orange omslag som helst. Snyggt tycker jag!!. Gigolomordet blir min favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så märkligt att jag hade så många i orange, trots att jag absolut inte gillar färgen.

      Radera