onsdag 26 mars 2014

Omslagsonsdag #37 - På önskelistan

Jag sitter riktigt ordentligt i klistret med temat för Bokpotatens Omslagsonsdag den här veckan. Hon har alltså valt "På önskelistan" som tema och det skulle ju tyckas vara enkelt. Men mitt problem är att jag brukar aktivt undvika att fundera på vilka böcker jag skulle vilja få tag på eftersom det då oftast slutar med en lista som inte har något slut. I o m att jag läser så spretigt och inte på något sätt nischat, så är svaret på frågan vilka böcker skulle jag vilja köpa om jag fick pengar och fria händer, "allt!". Vilka jag sen skulle välja i första hand skulle helt bero på hur mycket pengar jag hade och på vilket humör jag skulle vara vid det tillfället. Men jag försöker väl plocka ut lite efter bästa förmåga. Här kommer mina önskningar just nu när jag kikar hos nätbokhandeln - vad jag sen skulle ha köpt om jag hade fått pengar är nog en helt annan sak.

 

 

 




Jag gillar konsten att höra hjärtslag. Vilken tycker du mest om?




16 kommentarer:

  1. Nu satte du igång en Nordmanvåg hos mig, det var några år sen sist :} Tycker de bredvid Förlist var spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jag faktiskt rejält sugen på.

      Radera
  2. Jag tycker också om Konsten att höra hjärtslag. Gul och orange är favoritfärger, gör mig alltid glad:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gul och orange är definitivt inte mina favoriter, snarare tvärtom, men den här tyckte jag var fin ändå.

      Radera
  3. Jakarandaträdets barn ser lite mystiskt ut, det gillar jag :)

    SvaraRadera
  4. Omslaget till Marina är jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ganska typisk för Zafóns böcker, eller hur?

      Radera
  5. Boken med fyren ser trevligt ut!

    SvaraRadera
  6. Mina favoritomslag hos av dina är nog Och bergen svarade och de två sista! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och bergen svarade är fin precis som de två sista

      Radera
  7. Nordmans bok upptäckte jag här om dagen, intressant! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, den skulle jag verkligen vilja läsa.

      Radera
  8. Jag tycker väldigt mycket om omslagen på Fyren mellan haven och Marina :)

    SvaraRadera
  9. Fyren mellan haven är det snyggaste jag har sett på länge!

    SvaraRadera