tisdag 14 april 2015

Demonen

Titel: Demonen
Författare: Amalia Vilde
Format: E-novell
Antal sidor: 30 (utskrivet)
Förlag: Hoi förlag

"Då fort han nuddade henne förlorade hon kontrollen över sig själv. Hans beröring fick henne att villigt lämna över sig i hans våld och varje gång hon tog i honom ville hon aldrig släppa taget. Hon gned sig mot den stenhårda erektionen och försökte locka honom att ta henne, men han skakade bara på huvudet och log sitt leende, som talade om att det inte spelade någon roll vad hon gjorde."



----------------------------------


Jag har läst ett par noveller, Adonis & Superbia, av Amalia Vilde tidigare och tyckte om dem så när jag blev tillfrågad om jag ville läsa Demonen så tackade jag självklart ja.

Demonen ingår i Vildes novellserie De sju dödssynderna och inspirationen till den är dödssynden Vrede.
Den här novellen skiljer sig från Adonis och Superbia genom att den har en något tuffare ton än i de tidigare. Det jag kommer att tänka på direkt är att själva berättelsen är sådan att jag mer än gärna skulle ha velat läsa den som bok. Jag är nybörjare på fantasy, men Demonen skulle nog passa perfekt i genrén erotisk fantasy...

Och erotik kan det ju inte vara om det inte finns sex, och det finns det, det riktigt ångar av het sex.

Demonen är nog den av De sju dödssynderna som jag gillar bäst hittills.

Tack Amalia Vilde för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes noveller finns på Amalia Vildes blogg

Demonen finns att köpa som e-novell hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar