lördag 4 april 2015

Påskhelg

Påskhelgen har faktiskt börjat riktigt bra. Brorsan ska tillbringa helgen hos oss den här påsken och han har egentligen inte heller så mycket till övers för firandet av de flesta storhelger. Det som är bra med storhelger är att det blir någon dags extra ledighet då man kan hitta på något annat än det gamla vanliga.
Nästan hela min familj har alltid läst mycket och eftersom min man också gör det så tillbringade vi gårdagen med att fixa och dona med t ex matlagning osv med små pauser då vi alla satte oss ner med en bok och läste ett litet tag. Och det är ju så mysigt när det blir helt tyst, det enda man hör är när någon vänder blad eller tar en slurk te/kaffe och alla bara koncentrerar sig på sin bok. Och idag ska vi fortsätta i samma stil är det tänkt. Först ska herrarna iväg och handla några saker som glömdes bort i torsdags, sen går nog resten av dagen till att läsa, dricka te och titta på tv. Och idag är det min mans tur att laga mat så jag har också ledigt från matlagningen och kan sen bara njuta av resultatet.  Den enda frågan är nu vilken bok som jag ska välja som nästa, den jag läser nu är jag klar med snart.






2 kommentarer: