torsdag 26 november 2015

Allt som glimmar

Titel: Allt som glimmar
Författare: Terese Marvelin
Format: Häftad
Antal sidor: 174
Förlag: Marvelin Förlag
Recensionsexemplar

"Cornelia har ett fint jobb med en skrytsam lön. Hon arbetar tätt ihop med sin bästa vän och hon är upp över öronen förälskad i Jonas. Hon ser fram emot att gifta sig med honom. Bröllopet ska dessutom, helt i enlighet med hennes önskemål, ske i Skottland. Allt känns verkligen perfekt.

Men ett slumpartat möte med den äventyrliga och fascinerande Alec förändrar allt. Cornelias trassliga bakgrund gör att hon identifierar sig med Alec och hans bohemiska livsstil men lögner föder lögner och situationen blir snabbt ohållbar.

Med det stundande bröllopet har hon inte mycket tid på sig att reda ut hur hon egentligen vill leva resten av sitt liv"

---------------------------

Jag fick en förfrågan från författaren ifall jag ville ha ett recensionsexemplar av hennes senaste bok som skulle komma ut i november.Trots att jag då ännu inte visste hur hög rec.ex-högen skulle se ut då så tackade jag ja. Inte nog med att rec.tiden var väldigt generöst tilltagen, men jag är väl medveten om att jag ofta behöver nånting lite mer lättsmält mellan andra böcker och Marvelins bok skulle vara feelgood. Perfekt! Och det visade sig att jag hade rätt, den här boken var verkligen välkommen när den damp ner i brevlådan.

Jag tycker om huvudpersonen Cornelia och förstår faktiskt att hon blir småförtjust i Alec - jag är själv smått svag för "bad boys" - speciellt som Jonas känns nästan för präktig, stabil och därmed lite tråkig. Jag tycker också att det är kul att huvuddelen av berättelsen utspelar sig i Skottland. Av någon anledning har jag alltid varit smått fascinerad av det landet och skulle mer än gärna åka dit.

Allt som glimmar är en trevlig, lättläst bok som är perfekt att läsa när man myser i soffan efter en hård arbetsdag.

Jag ser fram emot fler böcker av den här författaren.

Tack Terese Marvelin för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Terese Marvelins hemsida


Allt som glimmar finns att köpa hos t ex

Adlibris Häftad/E-bok
Bokus Häftad/E-bok
CDON E-bok



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar