tisdag 10 november 2015

Top Ten Tuesday - Bok till film

På tisdagar är det mycket som händer och det första brukar vara Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish. Förra veckan hoppade jag över eftersom jag tyckte att temat inte funkade för mig. Inte kunde jag ana att den här veckans tema skulle vara ännu värre. Den här veckans tema handlar om böcker som blir film.



Top Ten Book To Movie Adaptations I'm Looking Forward To or Ten Book To Movie Adaptations I Still Need To Watch 

------------------------------

Nu råkar det vara så att jag är ganska ointresserad av film så till den milda grad att jag nog kan räkna på en hands fingrar de filmer jag sett det senaste året. Och vilka böcker som har filmats eller planeras att filmas har jag väldigt liten koll på. Oftast är det nästan av en slump jag får syn på reklam för en film och känner igen boken den är baserad på.  Så jag får inte ihop tio ens om jag tittar tio år tillbaka i tiden, men några ska jag nog få ihop

1. Gone Girl vet jag har filmatiserats och jag vill nog kanske se den, men först efter att jag läst boken.
2. Child 44 kan jag nog tänka mig att se, jag gillade ju boken.

Och där stannar det för jag har faktiskt ingen aning om vilka fler böcker som filmatiserats eller kkommer att filmatiseras. Men det finns en som jag absolut vill se ifall den någonsin kommer att filmatiseras och det är Jag är Pilgrimen och det är den typen av bok som nog kommer att filmatiseras så småningom med någon action-hjälte i huvudrollen...


6 kommentarer:

  1. Child 44 kanske det blir dags att se i helgen, men den har tydligen blivit ganska sågad som film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå! Men kanske jag ska se den ändå!

      Radera
  2. Jag skulle vilja se båda dessa, även fast jag inte har läst böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill helst inte se filmen innan jag läst boken faktiskt

      Radera
  3. Child 44 hade jag med på min lista också :-) Gone Girl var en OK filmatisering

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra med Gone Girl. Nu måste jag bara läsa boken först.

      Radera