måndag 18 april 2016

Nakenlek

Titel: Nakenlek
Serie: Rosanna Wilde, del 2
Författare: Katerina Janouch
Format: Inbunden
Antal sidor: 207
Förlag: Piratförlaget
Recensionsexemplar

"Rosanna har brutit upp från sin man och flyttat hem till väninnan Gilda, som lever en bohemisk tillvaro där erotiken ges stort utrymme. Med hennes hjälp ger sig Rosanna ut på en avancerad upptäcktsfärd i sin egen sexualitet. Och på en erotisk fest står hon öga mot öga med sin förre man."

-------------------


Den här boken dök upp som en liten överraskning från förlaget. Nakenlek är del två i Katarina Janouchs erotiska trilogi om Rosanna Wilde. Jag var inte jätteförtjust i första delen, Hudhunger, och hoppades då att nästa del, när Rosanna flyttat ifrån sin man skulle bli bättre.

Visst känns berättelsen bättre nu när den inte behöver handla så mycket om äktenskapsproblem osv utan Rosanna bara behöver tänka på sig själv och är fri att leva sitt liv som hon vill. Men även i den här boken saknar jag stämningen som är så viktig för mig oavsett vilken bok jag läser.

Det är mycket sex och Janouch har även den här gången kastat in ett par annorlunda inslag. Problemet för mig är att beskrivningarna är så sakliga och välordnade att även om stämningen nästan infinner sig på vissa ställen så försvinner den lika fort pga sakligheten och korrektheten i beskrivningarna. Sex och erotik i den här boken är alldeles för välordnat jämfört med hur det fungerar i verkligheten.

Men jag tycker definitivt bättre om Nakenlek än vad jag tyckte om Hudhunger, alltså måste jag läsa tredje delen också. Vem vet, del tre kanske är den bästa boken i hela trilogin

Tack till Piratförlaget för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Katerina Janouchs hemsida

Min recension av del ett i trilogin

Hudhunger




Nakenlek finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden/E-bok


1 kommentar: