tisdag 12 april 2016

Top Ten Tuesday - Tio böcker som varje spännings-/deckarfantast borde läsa

Idag är en sån dag då jag skulle helst vilja bara sitta och läsa och inte befatta mig med något annat överhuvudtaget. Men lite annat känner jag att jag nog bör göra och t ex blogglusten brukar komma bara jag kommer igång. Det enklaste då är att sätta igång med Top Ten Tuesday som den här gången har ett relativt fritt tema

Ten Books Every X Should Read (up to you! Examples: every history nerd, memoir lover, ballet lover, feminist, college student, etc etc.)

----------------

Det är lite si och så med fantasin också idag så jag tar det som känns enklast nämligen spänning/deckare. Böckerna står inte i någon inbördes ordning och titlarna är länkade till recensionen där det finns mer info om boken

1. Zack av Mons Kallentoft/Markus Lutteman
2. Jag är Pilgrimen av Terry Hayes
3. Främlingsbarn av Rachel Abbott
4. Saknar dig av Harlan Coben
5. Leon av Mons Kallentoft/Markus Lutteman
6. I blindo av Faye Kellerman
7. Lämna inga spår av Hannah Nyala
8. Svarthuset av Peter May
9. Glöm inte att låsa av Peter Haynes
10. Experimentet (f.d. Bödeln Frälsaren Observatören) av Catrine Tollström


5 kommentarer:

  1. Jag har läst Pilgrimen och Svarthuset. Båda var riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Men shit!! Det är inte många av dessa som jag har läst, men speciellt Leon och Zack har jag tänkte läsa och flera av dessa är jag även jätte nyfiken på ! :)

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt konstigt men från att för några år sedan läst mängder av deckare har jag så gott som helt slutat med den genren. Får se om lusten kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst de flesta av dessa, men nu ser det verkligen ut som att jag borde kolla upp den där Främlingsbarn :)

    SvaraRadera