onsdag 20 april 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 16


Idag var verkligen en sån dag då jag helst hade stannat kvar i sängen. Och det var nära att jag gjorde det också, men sen insåg jag hur mycket jag hade att göra så det var lika bra att gå upp och försöka sätta igång med allt. Och just nu har turen då kommit till Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Den här veckan vill hon veta

När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer? 

-----------------

Jag har "turen" att inte behöva jobba eftersom jag är sjukpensionerad (får sjukersättning som det numera heter). Alltså har jag möjlighet att läsa precis när som helst, vilket jag också gör. Jag har alltid en bok i bokstödet p köksbordet så att jag kan sitta där och läsa på dagarna. Och när jag lägger mig har jag en pocket som jag läser i innan jag somnar. 
Trots att det nog verkar som att jag har all tid i världen att läsa så skulle även jag vilja ha mer lästid, men då skulle jag behöva rationalisera bort sömnen...






5 kommentarer:

  1. Jag tror att nästan alla önskar sig mer lästid oavsett hur ens situationer ser ut :)

    SvaraRadera
  2. Ah, det vore ganska skönt om man kunde skippa sömnen. Då skulle man ju i princip få ett helt till liv! :D

    SvaraRadera
  3. Så skönt att få vara "ledig" och kunna läsa när man vill och känner för det. Vill knappt tänka på hur lite tid det blir över när man sedan skaffar barn...

    SvaraRadera
  4. Även om man "bara" är hemma är det svårt att hitta lästid ibland.

    SvaraRadera
  5. Jag slösurfar för mycket, men när jag har småbarn hus trädgård djur osv osv så är det mycket att göra förutom att läsa.

    SvaraRadera