lördag 24 september 2016

Står dig ingen åter av Anna Karolina

Titel: Står dig ingen åter
Serie: Amanda Paller, del 2
Författare: Anna Karolina
Format: pocket
Antal sidor: 349
Förlag: Norstedts förlag

"En sexårig flicka blir mördad av sin mamma i vardagsrummet hemma i villan- Polisens utredare hittar ingen annan förklaring än att mamman var påverkad av MDPV, även känd som kannibaldrogen. När fler liknande mord sker i Stockholm blir det polisens högsta prioritet att komma åt den som distribuerar den livsfarliga drogen, maffialedaren Milorad Kraljevic.
På eget bevåg nästlar sig den unga kriminalaren Amanda in i kretsarna kring Kraljevic. Risken att bli avslöjad är stor. Särskilt när Adnan dyker upp."

------------------


Står dig ingen åter är en fristående uppföljare till Stöld av babian. Jag läste Stöld av babian förra året och tyckte den var bra och bestämde mig för att läsa nästa del också. Många gånger kan det ta lång tid innan jag kommer mig för att köpa en fortsättning som jag vill läsa, men den här gången hade jag tur och en av nätbokhandlarna hade den i ett erbjudande så jag slog till. Och när jag såg att tredje delen kom ut så påmindes jag om att jag måste läsa den här boken.

Redan början av den här berättelsen är rätt så blodig, brutal och läskig  så ska man läsa den här så får man vara beredd på det. Har man lätt för att visualisera det man läser så tar det ett tag radera ut  de hemska bilderna i hjärnan när man läst klart.

Nu börjar jag sakta få lite mer kontakt med Amanda och hon får mer och mer substans. Och ju mer jag lär känna henne, desto bättre tycker jag om henne. Jag gillar att hon tar iniativ, att även om hon vill att allt ska gå rätt till så tycker hon att man ibland kan gå utanför ramarna och strunta i reglerna, allt för att få fast brottslingen.
Jag tycker fortfarande om Adnan, småbrottslingen med stora drömmar, men som innerst inne inte är så dum.
Det ska bli väldigt spännande att se vartåt det barkar för Amanda och Adnan för i nästa bok måste det väl bli någon typ av uppgörelse mellan de här två.

Magnus blir hela tiden mer och mer obehaglig och jag får nästan kräkkänslor när han dyker upp i handlingen.

Står dig ingen åter är en lättläst och spännande deckare av den hårdkokta sorten och jag kommer definitivt att se till att läsa nästa del också.

Jag har har haft med en smakbit från boken i ett inlägg HÄR

Min recension av första delen i serien

Stöld av babian


Mer info om författaren och hennes böcker finns på Anna Karolinas websida




Står dig ingen åter finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Pocket/E-bok
Bokus Inbunden/Pocket/E-bok
CDON Inbunden/Pocket/E-bok




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar