tisdag 13 september 2016

Top Ten Tuesday - Favoritdeckare/-kriminalromaner/-spänningsromaner

Det är inte klokt att det redan är tisdag...en vecka har bara svischat förbi. På tisdagar är det i alla fall Top Ten Tuesday som gäller och den här gången handlar det om de absolut bästa böckerna jag vet inom en viss genre

Top Ten ALL TIME Favorite Books Of X Genre (I know, I know. Picking all time faves. I'm MEAN. But I like knowing people's definitive faves). Can also break it down into sub-genre if that helps? 

---------------------

Jag läser ju nästan alla typer av böcker, men idag orkar jag bara inte anstränga min stackars hjärna så det får bli mina favoriter bland deckare/krim/spänning under de senaste åren. OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning

1 Jag är Pilgrimen av Terry Hayes
2 Bödeln Frälsaren Observatören/Experimentet av Catrine Tollström
3 Zack av Lutteman/Kallentoft (och alla de andra böckerna i serien)
4 I tystnaden begravd av Tove Alsterdal (och hennes andra böcker)
5 Lämna inga spår av Hannah Nyala
6 Var du än är av Jax Miller
7 Svarthuset av Peter May
8 Värdet av ett liv av Magnus Jahnson (hela serien)
9 Främlingsbarn av Rachel Abbott
10 Snövit ska dö av Nele Neuhaus


3 kommentarer:

  1. Svarthuset är verkligen bra liksom de andra delarna i Lewis-trilogin. I tystnaden begravd minns jag att jag gillade. Snövit är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Inte läst någon av de titlar som du nämner. Spännande!

    SvaraRadera
  3. Det är flera där som jag inte har läst, men som jag känner ett nästan oemotståndligt behov av :)

    SvaraRadera