söndag 18 september 2016

Veckoplanering vecka 38

Jag hoppades på mycket lästid den här helgen men som vanligt så händer det en del oförutsett som gör att jag ändå inte hinner läsa så mycket som jag vill. Den här helgen var det grannfrun. Hennes barn var ensamma hemma eftersom hon bara skulle iväg till närmaste ICA för att köpa något hon glömt och på hemväg körde hon av vägen, kvaddade bilen och fick åka till sjukhus för kontroll. Hennes man jobbade och det skulle ta minst en halvtimme för honom att ta sig hit så han ringde och bad oss att titta till barnen. Så min make var och hämtade ungarna hem till oss och så försökte vi hitta på något att distrahera dem med.  Nästa gång kanske vi behöver hjälp med något. Det är det som är så skönt där vi bor nu, behöver man hjälp med något så är det alltid någon som ställer upp.

Nu är det i alla fall dags att planera för kommande vecka

Det jag tänkt läsa är





Där gryningen dröjer av Anna Lihammer
(har jag hunnit ungefär halva redan)











Rivalerna av Alyson Noël












100 lyckliga dagar av Fausto Brizzi









Och skulle jag hinna med lite till så skulle jag bli jätteglad

Vad tänker du läsa i veckan?

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ha så bra grannar, det är verkligen guld värt.

    Hoppas du får läst 100 lyckliga dagar, jag är lite nyfiken på den och vill veta vad andra tycker :)

    SvaraRadera