söndag 27 november 2016

De fångade av Karin Slaughter

Titel: De fångade
Serie: Will Trent
Författare: Karin Slaughter
Format: Inbunden
Antal sidor: 478
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar

"Män och fruar. Mödrar och döttrar. Hemligheter binder dem samman. Hemligheter som kan bli deras död

En före detta polis med tvivelaktigt rykte hittas mördad. Blodiga spår på brottsplatsen avslöjar att det finns ytterligare ett offer: en kvinna. Men nu är hon försvunnen. När Will Trent börjar nysta i fallet leder frågorna till hans eget förflutna. Snart inser Will att hans tillvaro är ett korthus som kan falla sönder vilken sekund som helst"

-----------------------
Jag har läst en bok av Karin Slaughter tidigare och den passade mig perfekt så jag hade ganska så stora förväntningar på De fångade.Det tråkiga är att har man alldeles för höga förväntningar så finns det stor risk för att man blir besviken.

Men det verkar som att det inte finna någon större risk att bli besviken när man läser en bok av den här författaren, jag fastnade omedelbart när jag började läsa boken. En av de saker som jag gillar i en bok är när allt inte bara är svartvitt utan det också finns en massa gråa nyanser, t o m när det gäller karaktärerna i boken. Will Trent är en ganska sympatisk människa men han har sina mörka sidor och han har en bakgrund som satt sina spår. Angie, hans fru, är mörkare men även i henne finns något gott även när hon är som värst. Och orsaken till att hon är som hon är finns också att finna i hennes bakgrund som på ett sätt sammanfaller med Wills bakgrund.

De fångade är spännande och det gick bara inte att lägga ifrån sig den innan sista sidan var läst. Jag hoppas verkligen att det snart kommer fler thrillers av den här författaren för efter att jag nu läst två så är jag definitivt sugen på mer.




Mer info om författaren och hennes böcker finns på Karin Slaughters websida
Min recension av en annan av Karin Slaughters böcker

De vackraste

Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!


De fångade finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden


2 kommentarer:

  1. Jag läste min första Slaughter i år och det kommer definitivt att bli fler :)

    SvaraRadera
  2. Karin Slaughter seglade upp som favorit i och med denna bok. De fångade är verkligen ruggig läsning.

    SvaraRadera