fredag 30 december 2016

Helgläsning

Innan jag lägger mig i soffan och faller i matkoma så tänkte jag att det nog är dags att planera lite för helgens läsning. Imorgon är det ju nyårsafton och eftersom vi varken ska iväg någonstans eller får hem gäster så lär det bli mer lästid  än tidigare nyårsaftnar. Det blir en lugn nyårsafton då vi äter gott och  troligtvis tittar på tv, sitter och läser en del. Vid 12-slaget är det dags för fyrverkerierna och det brukar inte vara sådär jättemycket här ute "på landet". Så för en gångs skull hoppas jag på lite mer lästid på nyårsafton. Nyårsdagen däremot lär det bli lite mindre av den varan eftersom största delen av dagen nog går åt till att fixa i ordning inför att maken ska till jobbet på måndagen efter att ha varit ledig i en vecka.


Det jag tänkt läsa i helgen är i alla fall





Sattyg av Mikael Strömberg













Med lysande utsikter av Annika Arslan Waltersson











1 kommentar: