måndag 5 december 2016

Tematrio - Fåglar och flygfän

Idag var det vår bröllopsdag men eftersom maken ska upp tidigt imorgon så blev det inte så mycket firande. Han lagade en Boef Bourguignon igår kväll och så blev det en Budapestbakelse efter middagen idag. Vi får ta och fira ordentligt nästa år istället.

Nu har maken gått och lagt sig så då passar jag på att delta i Lyrans Tematrio som den här gången handlar om fåglar och flygfän. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker vars titel innehåller referenser till en fågel eller en flygande insekt!

----------------
Jag blev faktiskt ganska lättad när jag upptäckte att det inte var speciellt svårt att hitta fåglar och/eller andra flygfän bland mina lästa böcker, snarare tvärtom.

Här kommer då min trio (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)







Svarta korpar över Villette av Ingrid Hedström















Näktergalen av Carl Martin Grann












Steglitsan av Donna Tartt






12 kommentarer:

  1. nya titlar, grattis på bröllopsdagen! ♥

    SvaraRadera
  2. Inget jag har läst, men jag förstod på din recension att Hedströms bok var trevlig.

    SvaraRadera
  3. har läst halva Steglitsan, men intresset räckte inte till för hela. de andra båda har jag inte läst. Hedström brukar ju få fina omdömen

    SvaraRadera
  4. Mmmm, budapestrulle är min favoritbakelse :)
    Har inte läst någon av dina, men tog en annan näktergalstitel i min trio.

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen! Tre intressanta titlar, inte läst någon av dom. Påbörjade Steglitsan men hann inte läsa klart, kö på den på biblioteket. =)

    SvaraRadera
  6. Grattis på bröllopsdagen båda två! Jag får se om jag någon gång tar tag i steglitsan.

    SvaraRadera
  7. Känner bara till Steglitsan, läste inte mycket av den innan jag gav upp. Grattis på bröllopsdagen! :)

    SvaraRadera
  8. Grattis! Steglitsan har jag läst men inte de andra två.

    SvaraRadera
  9. Jag har läst och gillat Svarta korpar över Vilette, men inte läst någon av de andra. Grattis på bröllopsdagen en dag försent.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon i din trio.

    SvaraRadera
  11. Har inte läst någon bok ur din trio, men Steglitsan väntar i bokhyllan.

    SvaraRadera
  12. Inte läst någon i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera