måndag 27 februari 2017

Äntligen!

Äntligen börjar jag känna att jag så smått kommit ikapp med recensionerna! Ja har ju legat efter ett bra tag nu och det har varit motigt att jobba igenom den hög med böcker som borde ha recenserats redan tidigare, men det gick! Så just nu ligger statusen på att om två recensioner så är jag helt ikapp, och av de två recensionerna räknar jag med att få ut i alla fall den ena idag. Det känns faktiskt som en stor sten lyfts från mina axlar, jag hatar att ligga efter och blir enormt stressad av det. Inte nog med det, ju mer stressad jag är, desto svårare blir det att få ur mig något vettigt. Så nu kan jag börja andas ut och sen bara fortsätta i lugn takt. Kanske det vore dags att ändra på rutinerna lite och göra allt det tidsödande (faktauppgifter och baksidestext samt länkar) redan när jag börjar  läsa boken så att jag har grunden klar och behöver bara skriva dit omdömet när boken är utläst.


1 kommentar:

  1. Stressen över oskrivna recensioner gör att de inte blir skrivna och att det är svårare att läsa för de där recensionerna maler i bakhuvdet. Jag har två att skriva idag så kanske jag sen lyckas hitta lite läsfokus igen men det går segt just nu :/

    SvaraRadera