fredag 31 mars 2017

Helgläsning

Äntligen fredag! Och äntligen åtkomst till nätet! Jag bara längtar till sommaren då vi äntligen får fiber och förhoppningsvis en stabilare nätkoppling. Tänk att slippa dagar med problem (nätkoppling som kommer och går, nätkoppling som överhuvudtaget inte finns osv osv). Visserligen försvinner lite av spänningen i tillvaron, när jag startar datorn på morgonen lär det inte vara lika spännande som nu när man i förväg aldrig vet om man kommer ut på nätet eller inte. Lika spännande blir det att varje telefonsamtal till den fasta telefonen kommer fram utan problem.... Och att mitt larm (kopplat till telenätet)alltid fungerar blir också spännande för då kan jag drulla omkring precis som jag vill och behöver inte vara extra försiktig de dagar som telefonen också ligger nere. Och tänk! Vi lär också slippa spydiga svar från kundtjänst om man nu någon gång dristar sig till att ringa dit... 

Nu måste jag i alla fall planera för helgens läsning. Visserligen tror jag att jag lär titta på tv lite, men jag lär ju hinna läsa också.

Det jag tänkt läsa är




Det havet gömde av Cecilia Lindblad















Fixaren av Gabriella Ullberg Westin









Jag skulle egentligen behöva läsa lite mer men att jag bara planerar för de här två hindrar ju inte att jag läser fler om jag hinner.

Vad ska du läsa i helgen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar