fredag 14 juli 2017

Helgläsning

Idag är en sådan dag då jag har väldigt svårt att komma igång. Jag började med ett par muggar starkt te och läsning och hoppades att det skulle ge mig energi nog att sätta igång med allt jag borde göra idag. Men icke, jag är lika seg fortfarande och kommer mig inte för med nånting. Jag måste ju ändå få nånting gjort så jag börjar med att göra ett enkelt blogginlägg och hoppas att det lossnar bara jag kommer igång.

Vi har ingenting inplanerat den här helgen, möjigtvis att vi tittar in på bakluckeloppisen på Ulva på söndag. Just nu tar vi det lugnt med allt i väntan på att maken går på semester. Alltså bör jag få rejält med lästid i helgen. Vilket jag nog inte borde ha sagt för det brukar sluta med att det dyker upp både ett som annat som gör att lästiden krymper.

Helgens läsning då? Det blir






Döden har sitt pris av Jan-Eric Boo











Från Rörstrand till Rio: Porslinsarbetaren som emigrerade av Anita Hammarstedt









Jag ser dig av Clare Mackintosh










Sen får man se hur mycket av det här jag hinner, jag har först en sak som jag måste avslut innan jag kan ge mig i kast med dessa. Så allt hänger nog på hur snabbt jag kan sätta igång.


Vad ska du läsa i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar