torsdag 13 juli 2017

Hett i hyllan #100


Just nu är det ett fasligt liv här ute hos oss. V ska ju få fiber den här sommaren och just nu gräver de ner kabeln vid vägen precis nedanför huset och det är inte precis ljudlöst, inte ens katterna vill vara ute i oväsendet. Så för min del blir det läsning och bloggande idag som gäller. Eftersom det är torsdag så är det också dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------

Just nu håller jag på med "Stora utrensningen" så det är totalkaos bland mina hyllvärmare, men den här boken har ännu inte åkt ner i lådan så den får hänga med här





Kvinnor på ett tåg av Anita Nair

"Sex kvinnor som inte känner varandra hamnar i samma kupé under en tågresa i södra Indien. Huvudperson är den 45-åriga statstjänstemannen Akhila. Hon är ogift och har inga barn men har försörjningsansvar för sin mamma, sin syster och dennas barn. De övriga kvinnorna i kupén är gifta och lever i mer eller mindre påtvingade äktenskap. De sex kvinnorna berättar för varandra om sina liv som är sinsemellan helt olika men alla bär de på en undertryckt ilska över sin situation i ett traditionellt mansdominerat samhälle."









Det här är ett loppisfynd från före 2012 så den har legat rätt så länge i bokhyllan. Jag tror knappast att jag kommer att läsa den så den åker faktiskt med i utrensningen och hamnar i lådan med böcker som ska bort.





5 kommentarer:

  1. den är så bra! vi läste den i bokcirkeln för flera år sedan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu får du mig nästan att ompröva mitt beslut att ge bort den.

      Radera
  2. Jag är imponerad över att du ger bort böcker som du inte har läst. Det klarar inte jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mängden med hyllvärmare hos mig är så enorm att jag är tvungen.

      Radera
  3. Det var en okänd bok för mig. Den låter intressant men den skulle nog bli en hyllvärmare hos mig med.

    SvaraRadera