tisdag 12 september 2017

Veckans topplista vecka 37 - Bokomslag på tema blått


Numera börjar tisdagen med Veckans topplista som anordnas av Johannas Deckarhörna. Man ska lista fem böcker efter ett givet tema.  Dagens tema är Omslag på tema blått och det var faktiskt rätt så enkelt. Jag märkte att väldigt många av böckerna jag läst har blå omslag så problemet var inte att hitta blått utan snarare att välja vilka som skulle med.  Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finna mer info om boken


1. Snövit ska dö av Nele Neuhaus















2. Hon som vakar av Caroline Eriksson












3. Fixaren av Gabriella Ullberg Westin















4. En officer och spion av Robert Harris












5. Breven från ön av Jessica Brockmole





























9 kommentarer:

  1. Snövit ska dö tyckte jag verkligen om! Jag ska snart läsa uppföljaren.

    SvaraRadera
  2. Snövit ska dö och Breven från ön har jag läst :)

    SvaraRadera
  3. En officer och spion har jag läst, den gillade jag :)

    SvaraRadera
  4. Breven från ön är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  5. Fixaren är bra. Och den var med hos mig också :-)

    SvaraRadera