onsdag 1 november 2017

Kulturkollos veckoutmaning: Fixa höstmyset!



Idag går allt i ultrarapid känns det som. Helst skulle jag vilja bara läsa och dricka te men tyvärr är det också en massa annat som måste göras. Och det är de där måstena jag har svårt med just nu. För att orka med att ta tag i dem så gör jag lite roliga saker mellan. Och att delta i Kulturkollos veckoutmaning är ju alltid roligt. Idag lyder utmaningen

Vilka ingredienser krävs för den där perfekta stunden när trivselfaktorn går i taket? Vad läser du? Eller vad tittar du på? Lyssnar du på musik eller poddar? Ensam eller i sällskap? Högläsning kanske? Läsfåtöljen eller soffhörnet? Vad äter du? Chips eller choklad? Dricker du en balja te eller kanske en liten whiskey? Berätta om din bästa trivselstund! Det är fritt fram att fantisera fram det ultimata myset om man så vill.

------------------------

Det bästa myset för mig är nog det som jag redan nu gör varje kväll. Maken har tänt i brasan och så ligger jag i soffan med en varm pläd på mig och med en tung och varm katt (Dart) på magen och slötittar på tv. Det är inget speciellt program som gäller utan det blir vad det blir. Oftast somnar jag ett litet tag (ibland bara 10-15 min, ibland en timme, beror på hur trött jag är). Skönast är det när det är regn och rusk ute och man hör regnet smattra mot fönsterrutorna och hur det blåser. Då är det otroligt skönt att ligga där i värmen och klappa  Dart, som vänder och vrider på sig så att man ska komma åt överallt.

Men, ska jag sitta och läsa så är det faktiskt köket som gäller. Det är där jag har mitt bokstöd, som jag inte kan leva utan. Och då är det en mugg varm te som gäller och kanske en liten macka. Och så radion på så att jag har lagom bakgrundsljud hela tiden och kan lyssna på nyheterna.






1 kommentar: