måndag 6 november 2017

Sammanfattning vecka 44

Förra veckan, vecka 44, var verkligen ingen höjdare och orsaken var en liten överraskning för mig. Jag har i några inlägg påpekat att jag har en del administrativt att göra just nu och faktiskt så är det precis det administrativa på ett sätt som gjort att jag varken läst eller skrivit så mycket som jag tänkt mig. Jag håller på att slutgiltigt avsluta ett kapitel i mitt liv och det har rört upp en hel del tankar och känslor som gjort att jag har haft svårt att koncentrera mig på annat. Att jag reagerade så kraftigt på den här avslutningen kom som en total överraskning, jag hade innan bara haft en känsla av lättnad inför det här men att den nu skulle blandas med en massa andra känslor och tankar och att det skulle vara så svårt att släppa taget var inte riktigt vad jag hade trott skulle hända. Förhoppningsvis får jag i alla fall allt klart den här veckan och kan gå vidare.


Det jag läste under vecka 44 var

Grace av Anthony Doerr (recension den här veckan)
Synd av Robert Warholm (recension den här veckan)
De sju systrarna av Lucinda Riley (recension den här veckan)

Jag skrev bara två recensioner (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)

En vilsen själ av Göran Redin
Krigets vindar över Cavendon Hall av Barbara Taylor Bradford

Det dök också upp några bokpaket i brevlådan

Ondskans innersta väsen av Luca D'Andrea
Den ädla konsten att vara elak av Dag Öhrlund & Lars Thunell
Sjusffrigt av AnnaKarolina

Något som kan lägga krokben för mig under vecka 45 är att det sista med fiberkopplingen håller på att fixas nu och vi får hem installatörer för både det ena och det andra, vilket såklart inkräktar på min läs- och skrivtid. Men jag ska nu försöka ta mig i kragen så jag kan komma ikapp igen med både läsandet och bloggandet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar