måndag 6 november 2017

Tematrio - Rymdgrejer i titeln

Det börjar bli kallare ute mu, det är redan en minusgrad ute på baksidan av huset (där det av någon anledning alltid är kallare än på framsidan av huset). På ett sätt har jag längtat efter det bara för att slippa det regniga och gråa vädret, men samtidigt är det lite jobbigt. Det jag hoppas på nu är att vi snart får snö också så att det blir lite ljusare ute.
Jag och Dart har haft vår lilla kvällsmys och eftersom det är måndag så är det dags för Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker, dikter, musikstycken, TV-serier eller filmer som har något som finns i rymden i titeln!

--------------

Inte precis lätt upptäckte jag, men jag fick ihop en trio i alla fall.

Månen finns ju i rymden så det får bli en trio i trion. Och det blir två böcker (titeln på boken är länkad till recensionen) och en låt.







Blodröd måne över Villette av Ingrid Hedström















Blodmåne av Markus Lutteman







Och så lägger jag till en låt som direkt dök upp i mitt huvud


Blue Moon med The Marcels


8 kommentarer:

  1. Ingrid Hedström hade jag tänkt att jag skulle läsa någon gång

    SvaraRadera
  2. De här böckerna kände jag inte alls till. Kul med nya tips!

    SvaraRadera
  3. Blodmåne är jag rätt sugen på. Hedström har jag läst ett par böcker av men inte fastnat.

    SvaraRadera
  4. Färggranna månar i din trio! :)

    SvaraRadera
  5. Rymdtitlar som jag inte hört talas om innan. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Har varken läst Hedström eller Lutteman. Tack för tipsen!

    SvaraRadera