torsdag 28 december 2017

Hett i hyllan #124


Igår var vi och handlade på mellandagsrean så idag behöver vi inte ut någonstans och det är nog lika bra det med tanke på vädret. Tråkigt, blött och riktigt halt ute så det blir nog att sitta inne och läsa idag, och jag kan kanske ägna mig lite åt bloggen också. Det första idag blir då Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------

Ett loppisfynd igen





Bögjävlar av Daniel Björk, Tomas Hemstad, Stefan Ingvarsson, Petter Wallenberg, Roger Wilson
Baksidestext:
"Ni som har väntat på de arga bögarnas återkomst kan luta er tillbaka. Här är vi. Fem bögar som tröttnat på den bögkultur som omger oss i Sverige. Fem bögar som vill skapa debatt, röra om och få andra att göra något eget. Vi är bittra och gnälliga och stolta över det. Den etiketten får man om man inte känner igen sig i det segerrus som bögkulturen i Sverige fastnat i sedan 1990-talet. Om man inte jublar av lycka över rosa plånböcker, designade kalsonger och homovänliga b- och c-kändisar."






Den här boken köpte jag 2014 på bakluckeloppis på Ulva Kvarn och jag vet direkt varför jag köpte den. Jag älskar den här typen av böcker där "objekten" själva får ge sin syn på det hela istället för att någon "förstår-sig-påare" talar om hur saker ting ligger till. Den här boken stannar kvar i bokhyllan för den tänker jag definitivt läsa.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar att de kallar sig bittra och gnälliga :) Tycker också bäst om historier där de som uttalar sig vet vad de pratar om.

    SvaraRadera
  2. Den låter intressant så det kommer du nog att klara av.

    SvaraRadera