måndag 11 december 2017

Sammanfattning/Utvärdering vecka 49

Det behövs bara ett enda ord för att sammanfatta vecka 49 med = Katastrof! Och orsaken är lika enkel = December! Det känns som om jag inte fick nånting ur händerna under förra veckan, ingenting fungerade. Men december månad har alltid en negativ inverkan på mig, det är då det brukar hända en massa elände. Under de senaste 20 åren har december varit överrepresenterad när det gäller månader då nånting jobbigt händer så jag börjar spänna och förbereda mig mentalt så fort den månaden närmar sig. Utöver det så är jag inte en julmänniska, snarare tvärtom, och när julhysterin sätter igång i december så förbättrar det definitivt inte min sinnesstämning. Jag har en känsla av att allt det där sammantaget är orsaken till att det gick som det gick under förra veckan. Det enda positiva är att det nog inte blir speciellt svårt att överträffa det här resultatet

Jag hann med att läsa 2! böcker (eller egentligen bara 1 bok och 1 novell)

Mörkermännen av Jens Henrik Jensen
Christmas av Amanda Tartt

Jag skrev 3 recensioner

Den ädla konsten att vara elak - Dag Öhrlund & Lars Thunell
Ondskans innersta väsen - Luca D'Andrea
Purebred: Herrefolket - Lisa Hågensen


Inga böcker i brevlådan, vilket nog var lika bra så jag hinner minska lite på den läsahögen med rec.ex på stolen bredvid.
Nu är det bara att ta sig i kragen och se till att vecka 50 blir bättre.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar