måndag 11 december 2017

Tematrio - Ungdomsböcker

Vi har precis ätit middag och snart är det dags att lägga sig i soffan med en varm katt på magen och slötitta på tv ett tag. Men den här gången tänkte jag faktiskt hinna med Lyrans Tematrio innan det är dags för soffliggandet. Temat idag är ungdomsböcker och hon uppmanar

Berätta om tre bra böcker som passar för ungdomar!

------------------

Nu läser inte jag speciellt många ungdomsböcker, jag föredrar vuxenböcker men  det händer någon gång då och då. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.





Flykten från Olympo av Lisa Hågensen
Första delen i Purebred-serien. Har nyligen läst del två, Herrefolket, och den är också bra












En väktares bekännelser av Elin Säfström
Del 2 , Visheten vaknar, är också bra










Som James Dean fast snyggare av Niclas Christoffer
Som Zlatan fast bättre och  Airtight är också bra







9 kommentarer:

  1. En väktares bekännelser vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  2. Flykten från Olympo ligger och skriver på att bli läst.

    SvaraRadera
  3. En väktares bekännelser känner jag igen. de andra två är okända för mig

    SvaraRadera
  4. Okända för mig, men James Dean-titeln är ju lysande och lockande!

    SvaraRadera
  5. Säfströms böcker är jag väldigt sugen på.

    SvaraRadera
  6. Olympo-böckerna har jag läst och En väktares bekännelser vill jag läsa. Den sista kände jag inte till.

    SvaraRadera
  7. Elin Säfströms serie är så otroligt fantasifull och trevlig.

    SvaraRadera
  8. Låter som blandat men spännande?

    SvaraRadera