onsdag 28 mars 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 13: Fem snabba om påsken



Idag är det dags för Kulturkollos veckoutmaning för mig. Den lyder

Den här veckan är vi nyfikna på era påsktraditioner och veckan utmaning är en liten mini-enkät.
långfredagslugn eller påskaftonsfest
dragé-ägg eller mandelägg
påskhare eller påskkärring
picka ägg eller rulla ägg
påskmust eller påsköl
Kopiera listan och markera det alternativ som stämmer bäst in på ditt firande. Utveckla gärna i en kommentar!
Avsluta sedan med att berätta vad du läser i påskhelgen och/eller tipsa om en riktigt bra påskbok.



-------------------------------------

långfredagslugn eller påskaftonsfest: Vi festar inte så mycket och speciellt inte under storhelger, då är det lugn som gäller. Vi lär tillbringa större delen av helgen med att omväxlande läsa och titta på tv.
dragé-ägg eller mandelägg: När det gäller godis här hemma så är det maken som bestämmer, jag äter nästan inget godis.
påskhare eller påskkärring: Ungarna är ju så gulliga i sina utstyrslar, men vi slipper dem knackandes på dörren numera. När de kom underfund med att vi envisades med att bara ge godis och inga pengar, så var det visst inte intressant att besöka oss längre. Det är vi tacksamma för...
picka ägg eller rulla ägg: Vet inte vad någon av alternativen är så det där hoppar jag över.
påskmust eller påsköl: Varken eller, påskmust är alldeles för sött och påsköl har jag aldrig smakat (och om det är nånting liknande julöl så går det bort). Det blir istället ett glas vin...
Jag ska delta i Mias Påskläsutmaning och läslistan för den finns HÄR

Boktips: Jag tar väl den jag läste senast, för den är riktigt bra





München av Robert Harris










5 kommentarer:

  1. påskharen gömmer sina ägg i vår trädgård

    SvaraRadera
  2. Vi älskar också lugnet under långa helger. Och lästid!

    SvaraRadera
  3. Påsköl eller påskmust när det finns vin, då går det fett bort ju.

    SvaraRadera