lördag 21 april 2018

Veckans bokmärke vecka 16



Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.


-----------------


Den här veckan tänkte jag visa upp nånting lite annorlunda igen. När man köper böcker på loppis så hittar man ibland sånt som tidigare ägare använt som bokmärke och det kan var allt från gamla åkbiljetter till riktiga bokmärken. Speciellt roligt är det när man hittar nånting lite äldre, t ex som den här gamla restaurangnotan från 9 april 1981



Tiderna har verkligen förändrats, 1981 fick man en middag för två med öl och nubbe? och kaffe för 2 för 460,50 på restaurang Vivel i Malmö. 460,50 får man inte mycket för på restaurang idag.

I en annan bok hittade jag ett riktigt fint bokmärke






1 kommentar:

  1. jag älskar när man hittar intressanta saker mellan gamla böcker

    SvaraRadera