tisdag 18 augusti 2015

Sommarens bästa - en tisdagsenkät



Kulturkollo vill veta vad som har varit det bästa med ens sommar och har därför lagt ut en liten tisdagsenkät som jag tänkte försöka göra.







Sommarens…


Bästa bok

Det går inte att välja bara en bok så det får bli
Besked från Berlin av Otto de Kat, I mjölnarens spår av Stina Nilsson Bassell och Pensionatet vid världens ände av Camilla Davidsson


Bästa tv/film

Jag tittar väldigt lite på TV och går sällan på bio, så det finns ingenting som dyker upp i minnet just nu - alltså har ingenting varit så bra att jag ens skulle minnas det.


Bästa dag
Det här låter kanske lite knepigt men jag höll på med ett arvsskifte hela början av sommaren och den dagen allt var klart och jag bara behövde lägga undan papprena var den absolut bästa dagen på hela sommaren.

Projekt
Enda projektet den här sommaren har varit att både min man och jag ska ta det lugnt och försöka vila upp oss efter ett mycket ansträngande och jobbigt år.

Skönhetsupplevelse
På ett sätt kan man väl kalla det en skönhetsupplevelse när man sitter riktigt tidigt på morgonen,när det är helt tyst och när morgondiset fortfarande svävar kvar över fältena - det är fridfullt och lite drömskt att då bara sitta och titta ut över landskapet

Nya bekantskap
Den här sommaren har vi bara varit hemma just för att vi behövde vila upp oss och ta det lugnt.Så det har inte blivit några nya bekantskaper vare sig människor, djur eller något annat.

Lärdom

Att ibland måste man sätta stopp för en massa saker - ambitioner, arbetande osv, och bara vila och fundera igenom saker och ting. 


Kulturupplevelse

Som sagt, vi har avstått från allt i sommar förutom vila. Fick ett flertal inbjudningar från min konstnärsvän Merlin som ställde ut sina bronser lite här och var, men den här gången orkade vi helt enkelt inte ens fundera på att åka på besök. Så det är väl det närmaste jag kommit några kulturupplevelser.


6 kommentarer:

  1. Tycker definitivt din skönhetsupplevelse platsar på en topplista. Jag skulle i och för sig gärna slänga in ett hav också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hav skulle inte vara helt fel och det har jag haft i min närhet hela livet förutom just nu såklart - här är det bara platt åkermark

      Radera
  2. Besked från Berlin hade de för 39 kronor som e-bok på Adlibris kanske man skulle så slå till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag absolut, Besked från Berlin var verkligen bra.

      Radera
  3. Ja att sätta stopp och bara vila kan faktiskt behövas ibland.

    SvaraRadera
  4. Att ta det lugnt tycker jag är ett superbt projekt, så välbehövligt för de flesta av oss tror jag.

    SvaraRadera